Sveika ir patogi aplinka darbui iš namų

/ 2021-02-02

Darbas iš namųDaugelio mūsų namai jau seniai tapo pagrindine darbo erdve – šiuo sudėtingu laikotarpiu namuose praleidžiame didelę laiko dalį. Vienus darbas namuose džiugina, tačiau kitiems tampa dideliu iššūkiu. Vieningai teigiama – darbo įpročiai ir profesinė sveikata stipriai kinta ir šie pokyčiai ne visada teigiami.

Labai svarbu pritaikyti savo namų erdvės dalį darbui ir tinkamai ją organizuoti. Darbo vietos įtaka sveikatai – labai didelė: nemaža dalis žmonių darbe praleidžia daugiau nei pusę savo laiko. Darbdaviai privalo užtikrinti sveikatai palankias sąlygas darbo vietose, esant rizikos veiksniams parūpinti profilaktinėmis priemonėmis. Šiuo laikotarpiu, darbo vietai persikėlus iš ofiso į namų erdvę – tinkama darbo aplinka turime pasirūpinti patys. Laiku nesusirūpinus komfortu, galime susidurti su įvairiomis profesinėmis ligomis, kurios aptinkamos dėl nepakankamai atidaus požiūrio į darbo vietą. Profesinių ligų profilaktika yra svarbi kiekvienam dirbančiajam.  

Vienas dažniausiai pasitaikančių negalavimų – nugaros skausmas – problema, su kuria anksčiau ar vėliau susiduria visi žmonės. Pasireiškus pirmiesiems simptomams daugelis reaguoja ganaNetaisyklinga laikysena nerūpestingai. Tuo tarpu nugaros skausmo priežasčių gali būti pačių įvairiausių: degeneraciniai stuburo diskų pokyčiai, diskų išvaržos, raumenų patempimas, stuburo iškrypimai, netaisyklinga laikysena. Netaisyklinga laikysena gali pakenkti sveikatai: sukelti galvos, nugaros, kaklo, klubų, kelių ir pėdų skausmus. Ydingą laikyseną lemia blogi įpročiai: netaisyklingas sėdėjimas ir stovėjimas (ant vienos kojos, perkreipus dubenį), sunkių daiktų nešiojimas ant vieno peties ar viena ranka, netaisyklingas gulėjimas (ant šono, susirietus, ankštoje per minkštoje, įdubusioje lovoje, ant didelės pagalvės), judėjimo stoka.    

Laikysenos korektoriusPriprasti prie taisyklingos laikysenos gali padėti laikysenos korektorius (reklinatorius). Elastinis reklinatorius pagamintas iš orui laidžios elastinės medžiagos. Dvi viršutinės juostos yra prailgintos per pečius, nugaroje susikryžiuojančios ir prisitvirtinančios lipduku pilvo srityje. Dėl ypatingos konstrukcijos laikysenos korektorius neleidžia susimesti į kuprą ir tempia pečius atgal. Pradžioje dažnai jaučiamas diskomfortas – nugarai nepatogu, maudžia raumenis, dirželiai trukdo ir spaudžia pečius. Tačiau ilgainiui raumenys įpranta prie taisyklingos padėties.

Viskoelastinė taisyklingos laikysenos pagalvė

Jeigu ilgą laiką praleidžiate sėdėdami, labai svarbu pasirinkti tinkamas priemones sėdėjimui. Tam puikiai tiks kėdės pagrindas, kuris reikalingas išlaikyti ergonomišką poziciją, koreguojant stuburo padėtį. Sėdėjimui puikiai tinka viskoelastinė taisyklingos laikysenos pagalvė, kuri palaiko, atpalaiduoja nugaros raumenis ir sumažina nugaros, pečių ir kaklo įtampą. Šios anatominės nugaros atramos pagalvės forma sumažina nugaros spaudimą, užtikrina taisyklingą laikyseną ir suteikia ypatingą komfortą. Elastinė tvirtinimo juosta neleidžia pagalvei judėti.

Dvigubas masažuoklisNugaros skausmas taip pat gydomas masažu, kuriam siūloma naudoti specialias priemones: nugaros masažuoklį, masažo kamuoliukus, masažo ritinėlį. Esant nugaros skausmams labai svarbu reguliariai mankštintis. Mankštos pratimus patariama pasirinkti atsižvelgiant į nugaros skausmo priežastis ir skausmo intensyvumą. Profilaktikai ir mankštai puikiai tinka didelis kamuolys: rekomenduojama sėdėti ant jo reguliariai – leisti stuburui pajusti pusiausvyrą ir jos išlaikymą. Laisvalaikiui ir darbo pertraukėlėms namuose rekomenduojame  kompaktiškas, daug vietos namuose neužimančias priemones: rankų-kojų treniruoklį, juostas mankštai, svarelius-apyrankes, mankštos ir masažo kamuoliukus, pripučiamą stepą ir jogos kilimėlius.

Likime aktyvūs ir sveiki namuose!

</div>

« Atgal
Pagalba telefonu
+370 (659) 02035
 
Pagalba el. paštu
perku@idemus.lt